באיגוד בחורי הישיבות מודאגים: "האם הח"כים נכנעים לתקשורת?"

    איתי גדסי No Comments on באיגוד בחורי הישיבות מודאגים: "האם הח"כים נכנעים לתקשורת?"

    באיגוד בחורי הישיבות מנסים כבר תקופה ארוכה לקדם חוק לשוויון במחירי התחבורה ציבורית וכעת חוששים: האם החוק יתמסמס ויתקע? • מה הסטטוס של החוק, היכן הוא מונח כעת ומי מתנגד?

    חברי הכנסת החרדים צילום: דוד זר
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איגוד בחורי הישיבות פרסם בשעות האחרונות הודעה ובה מבטאים בארגון דאגה מאי קידום החוק לתחבורה ציבורית שוויונית לבחורי הישיבות.

    לאחר מאבק ממושך שניהלו באב"י (איגוד בחורי הישיבות) לביטול האפליה הקיימת על בחורי ישיבות בתחבורה ציבורית, כאשר לימוד התורה הינו המקצוע היחיד שאינו מוכר על ידי המל"ג (מועצה להשכלה גבוהה) לקבלת הנחת סטודנט בתחבורה ציבורית, ח"כ יעקב אשר הגיש הצעת חוק בנושא לוועדת שרים.

    הצעת החוק הוגשה ב-18.05.2017, אולם עקב חילוקי דעות בין האוצר לח"כ אשר בנוגע לעלות המשוערת של החוק, כאשר האוצר טוען שהחוק אמור לעלות לקופת המדינה 60 מיליון ₪, ומנגד ח"כ אשר טוען בצדק כי על פי כמות הבחורים הלומדים כיום בישיבות, ובהתחשב בעובדה שבחורי הישיבות לנים בפנימיות, הרי שהחוק צפוי לעלות 5 מיליון ₪ בלבד, הוחלט כי ההצבעה על הצעת החוק תידחה בחודש (לכל היותר), במהלכה הח"כים החרדים יגיעו לסיכומים מול האוצר בנושא.

    בניגוד להחלטה ועל אף שעבר מאז כמעט חודשיים, החוק טרם עלה להצבעה בוועדת שרים. כעת מתברר כי הח"כים החרדים מתכוונים לדחות את העלאת החוק למושב הבא.

    באב"י הודיעו כי הם "זועמים" על ההחלטה: "דחיית החוק פירושה כניעה לתקשורת" אמרו באיגוד והוסיפו "דחיית החוק למושב הבא, פירושו מסמוס החוק, שנה הבאה הינה שנת בחירות, ואז ודאי לח"כים החרדים לא תהיה אפשרות להעביר את החוק. המצב הקיים מהווה אפליה נגד בחורי ישיבות, האם נימנע לתקן את העוול בגלל פחד מהתקשורת?" שאלו באיגוד.



    0 תגובות